Zsidó barátném ma eladott a boltosnak egy 50 forintos érmét. 100 forintért.

 

Barátném lement vásárolni a lakótelepi közértbe. A pénztár előtt elkezdett némi apró után kotorászni a pénztárcájában, és valami számára furcsát talált.

 

- Miféle pénz ez? Mióta van kereszt az 50 forintoson?

- Mi, neked van olyan érméd? - így a boltos. - Elkérhetem? Adok érte egy másikat!

- Na álljunk meg - így barátosném. - Én zsidó vagyok. Ezt tudod, nem?

- De.

- Odaadom neked ezt az ötvenest, ha adsz érte egy százast.

- Hülyéskedsz, mi? - kérdezte a boltos, miközben az éppen a közelben kávézgató biztonsági őrök is halk kuncogásba kezdtek.

- Idefigyelj. Én most fizetek nálad - nem az ötvenessel. Azután kimegyek azon az ajtón - mutatott a kijáratra -, addig áll az üzlet. Utána már nem. 

A boltos némán belenyúlt a kasszába, s átadott neki egy százast. ...miközben a biztonsági őrök kuncogása, síri csenddé változott kikerekedett szemek közepett.

 

*      *      *

Az ötvenest a Magyar Vöröskereszt 125 éves évfordulója alkalmából adták ki.  Bár limitált példányszámban, de még az is nagy példányszám.

 

Szerző: Taxina  2008.01.13. 18:03 4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://merengesek.blog.hu/api/trackback/id/tr587774030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

11392 2008.01.13. 23:39:11

:) Ezer éve nem láttalak Taxina! :)

11810 2008.01.14. 00:02:13

Köszi mindkettőtöknek. :-) Jártam erre - és nálad is - rendszeresen, csak nem nagyon írtam. Múlt héten a blogod nem jött be. Azt hittem, hogy elhagytad a nol-t.

11392 2008.01.14. 10:18:45

Nem hagytam el Taxina, csak meg voltam zuhanva és jól esett elbújni egy kicsit. Az volt az eredeti verzióm, hogy addig meg sem nyitom, még nem végzek a 3. sztorival, csak Persze kérte hogy állítsam vissza. Így most újra olvasható. :) ( az pedig h nem kommentelsz, az érthető, nem is nagyon lehet hozzászólni) :)
süti beállítások módosítása